Det lyder så nemt, gør det ikke? Du skal stort set bare bruge et par skriveborde, og det er vel bare at gå online, eller smutte forbi hos den lokale forhandler, og så vælge noget fornuftigt, ikke? Forkert. Der er et par spørgsmål, du først skal besvare, for at lave den bedste handel. Denne proces kan være ret skræmmende, især når du køber Kontormøbler til flere kontorer eller lokaler. Denne artikel vil hjælpe dig med, at træffe de rigtige valg, så du får møbler af en ordentlig kvalitet, og til rimelige penge. Du kan spare tusindvis af kroner ved blot at forberede dig ordentligt.

Kontormøbler er en af verdens største fremstillingsindustrier. Nu hvor du ved, hvor stor forretningen er, begynder du nok at kunne forestille dig, hvor mange valg der er indenfor hver kategori af kontormøbler. Vi starter ud med, at indsnævre disse valg. I denne artikel forestiller vi os, at vi er på jagt efter skriveborde. Det kunne dog ligeså vel have været louis poulsen lamper eller designer stole ? det er de samme grundlæggende principper der gælder.

 

Hør er et par spørgsmål, du skal stille dig selv, for at indsnævre dine valg.

  1. Hvilken størrelse er det rum, du leder efter møbler til? Dette er meget vigtigt. Du skal sørge for, at dit skrivebord passer på dit kontor, samtidig med at du giver plads til din stol og en stol til eventuelle gæster, hvis du ønsker det. Hvis du kan give din møbelforhandler en tegning med dimensionerne af dit rum, vil du blive betragtet som en erfaren køber, og vil sandsynligvis ende med, at blive tilbudt en bedre aftale fra starten.
  2. Hvilken farve eller finish foretrækker du? Kontormøbler leveres i næsten enhver farve eller finish, du kan forestille dig. Sørg for, at du har en god ide om hvad du kan lide, hvad du ikke kan lide, og hvad der passer ind i det miljø, du er i gang med at skabe. Du har ikke lyst til at ende ud med et lilla skrivebord i et grønt rum. Eller måske er det lige præcis det, du har lyst til ? vi dømmer ikke!
  3. Hvilken type arbejdsområde og opbevaring har du brug for? Du skal vurdere, hvor meget plads du eller dine medarbejdere, vil have brug for. Skriveborde og kabinetter kommer i flere forskellige typer og størrelser, inklusive opbevaringsmetoder der kan være under eller over andre ting. Husk, at jo mere opbevaring du skal bruge, og jo større arbejdspladsen er, jo flere penge skal du bruge. Det er meget vigtigt at sikre, at du har nok plads og opbevaring, men at du samtidig ikke kommer til at betale for spildt plads.
  4. Sidst men ikke mindst: nyt eller brugt? Du kan selvfølgelig spare ved at købe brugt, men der kan du ikke altid finde præcis det, du leder efter. Ved køb af brugte kontormøbler skal du altså være villig til at gå på kompromis med dine ønsker. Hvis du føler, at du ikke kan gå på kompromis, så er nyt vejen frem.